Bosätta sig i någons armar.

Jag klev nyss ur duschen och insåg att hösten var på väg.
Det känns inte kul för femöre. Eller? Hösten kan vara mysig på sina små sätt. Men just nu får jag känslan av mörker. Jag skulle vilja krypa ner under en filt och bosätta mig i dina armar, gå i ide. Vakna upp till våren. Mötas av dina läppar och närhet. Varför kan jag inte få gå i ide? Få en pause. En rast från detta uppstressade virrvarr.
Tydligen går världen nästan under om man skulle stänga sig inne i ett halvår. Enligt många.
Varför får man inte tid för sig själv och sitt välmående?
Varför får man inte tid att varva ner?

Nelli-vovven ligger på mattan, jag hör hennes små andetag och känner lugnet. Ska bara torka håret och borsta tänderna. Sedan ska jag lägga mig i sängen, med Nelli längs ens sidan. Min klutt, jag älskar henne så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0