Snö och tankar.

Jag älskar snön. Jag älskar att se Nelli ta stora språng och dyka ner i snödrivor.
Nelli mitt hjärta, vad skulle jag göra utan dig?
Blöta pussar på morgonen och en trött, varm kropp i min famn på kvällen..
Nelli älskar också snön.
Att se henne får mig att le, känna värme och ett lugn.

Nu sitter jag hemma igen från en långpromenad i snön.
Mina fötter är frusna och jag har druckit en varm kopp choklad.
Huvudet hänger inte med längre.
Känslan av ett totalt misslyckande kväver mig.
Jag orkar inte höra allas röster omkring mig.
Jag vill bara försvinna.

Kommentarer
Postat av: Marie

Visst är det underbart med yviga bushundar i snön, och hur små och pömsiga de är på kvällen. Holly är så kvällstrött att hon kan sitta och somna, och hon kommer verkligen och tjatar på oss att vi ska gå och lägga oss.

Försvinna är också ok att göra ibland, bara man hittar tillbaka igen.

2009-12-18 @ 08:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0