Snabbt pizza recept!

Okej, bilden ser lite skabb ut, men fy fan vad god!
Jag fixade med eget recept som vanligt.

Deg:
4 dl vetemjöl
1 ½ dl grahamsmjöl
1 tsk bakpulver
1 krm salt
75g smör
2 dl mjölk
Rör ihop vetemjöl, grahamsmjöl, bakpulver och salt. Lägg i små skurna bitar av smöret.
Knåda (eller ta matbredaren) tills degen blir grynig, häll då i mjölken. (Då det inte är jäst i degen behöver den inte jäsa.)

Tomatsås:
ca 4 ½ msk ketchup
ca 1 msk tomatpuré
Rör ihop ketchup o tomatpuré, krydda med oregano, basilika och svartpeppar.

Platta ut degen på bakplåtspapper, smörj in den utplattade degen med tomatsåsen. Lägg på vad du nu vill ha på pizzan. (Jag använde mig av färska tomater och färska champis-svampis) Täck med riven ost! In i ugnen (225grader) i ca 15-20min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0